PROJECTE III PAC 2: AGAFAR IMPULS I FIXAR EL RUMB – A tale of

A tale of – ADELM BEL ARASA

STATEMENT

Les meves histories transcorren enmig de la boira on el càlid resplendor d’un fanal sobre pas entre els arbres. A la vegada, carregades d’una atmosfera mística s’aïllen de l’espaitemps per prevaldre eternament com a record oblidat. Creo escenes d’una forta càrrega èpica amb la necessitat constant de despertar una emoció específica, després desenvolupo la història. La idea prové del tema que vull tractar, alguns recurrents en les meves obres son la redempció, l’antiheroi, la venjança i la supervivència. El simbolisme precedeix l’ambientació, extret del folklore i ferit per l’horror, el suspens i la mort. L’amor es l’excusa per evocar la pèrdua.

BIOGRAFIA

Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta, Facultat de Belles Arts a la UB de Barcelona, fins el Febrer del primer curs, deixo d’estudiar, no se que fer, torno a estudiar, Grau en Arts a la Universitat Oberta de Catalunya, cursant actualment.

No he assolit l’èxit professional i la realització personal no fa acte de presència, valoro les meves intencions però critico fortament el resultat.

ABSTRACT

A tale of es un projecte on un seguit d’il·lustracions en blanc i negre coronen una frase encapçalada per ‘A’ i acabada amb ‘tale’. La idea arrela en els títols de les dues obres de Robert Eggers, The Witch: A New England Folktale i The Lighthouse: A Dark and Stormy Tale, el dibuix s’inspira en els gravats de Francisco de Goya.

La finalitat de l’obra es la de narrar breus histories a través del conjunt de frases i dibuixos. Les frases antecedeixen el conte, el signifiquen, a mode de títol mentre que els dibuixos el representen. No son narratives de trama complexa, és més una successió d’escenes amb identitat pròpia que giren al voltant d’un nucli temàtic encara per determinar. Cada conte individual tempta de crear una atmosfera amb la intenció de provocar una resposta emocional en l’espectador.

Els recursos necessaris son de fàcil accés i baix cost, làmina de dibuix, llapis i goma, perfiladors, ploma, pinzell i tinta xinesa. Per a la frase s’utilitzaria una impressora o maquina d’escriure en el mateix paper.

El projecte, al ser convencional, s’adapta adequadament a qualsevol nucli expositiu. Els únics requeriments indispensables de la sala recaurien sobre la il·luminació i la distribució de les làmines. El públic al que va enfocat no és una audiència especifica, a mera d’entreteniment l’obra abasta una gran franja d’edat i no es busca tractar temes polítics ni socials. La participació del ciutadà es redueix a la de simple espectador, aliè a qualsevol aspecte formal de l’obra, però indispensable en la interpretació de la mateixa.

7/4/21 a 10/4/21: Reunir el materials.

10/4/21 a 14/4/21: Afegir les frases a les làmines.

14/4/21 a 28/4/21: Dibuixar les il·lustracions.

28/4/21 a 12/5/21: Entintar les il·lustracions.

12/5/21 a 24/5/21: Formalitzar la part teòrica del projecte.